De zee aan mijn rechterhand - Reisverslag uit Grave, Nederland van Aris Engel - WaarBenJij.nu De zee aan mijn rechterhand - Reisverslag uit Grave, Nederland van Aris Engel - WaarBenJij.nu

De zee aan mijn rechterhand

Door: aris

Blijf op de hoogte en volg Aris

30 Juni 2013 | Nederland, Grave

Morgen vertrek ik voor de fietstocht langs het water, waarbij het ditmaal aan de rechterhand zal zijn.
Eerst de Maas en via de eilanden naar de Noordzee. Deze volg ik via België en in Frankrijk tot aan Cap Griz Nez (zeg maar Calais). Hierna wordt het Atlantische Oceaan met oa. Normandië en Bretagne en weer verder in het zuiden Spanje en Portugal tot aan Gibraltar.
Vanaf Cherbourg (Normandië) zal ik de TourdeManche volgen tot aan Roscoff. In Roscoff (Bretagne) ga ik verder langs de Velodyssee tot aan de de Spaanse grens. Deze twee stukken zijn een onderdeel van de grote Euro 1 fiets route De vorige trip langs de Noordzee is ook een deel van de "1"
In Spanje Portugal en daarna weer Spanje zal ik veel langs de kust fietsen. Mogelijk een uitstapje vanaf Finistere naar Santiago; de meesten doen het andersom. De wandelende pelgrims zouden hier hun schoenen in het water moeten gooien, althans dat schijnt de traditie te zijn
In het zuiden zal ik Afrika wel zien liggen en bezoek ik ook Gibraltar.
Langs de Costa's noordwaarts om aan de andere kant van de Pyreneeën weer in Frankrijk te komen.
Als einddoel heb ik steeds Marseille genoemd maar ik zie wel of ik daar in de beschikbare tijd zal arriveren. Zo niet dan zijn er altijd vanaf allerlei plaatsen mogelijkheden om je naar Nederland en Grave terug te "laten brengen".

Dit keer geen sponsortocht; dat is tenminste niet het uitgangspunt.
Als iemand mij toch financieel wil steunen dan kan dat natuurlijk. Al zal ik het geld wel doorsluizen naar Varansi.

  • 01 Juli 2013 - 09:42

    Janneke Lakerveld:

    Dag Aris, Een hele goede start gewenst van deze vast weer inspirerende fietstocht. Ik wens je ook goed fietsweer en een hanteerbaar aantal dagen met tegenwind!
    lieve groet van janneke

  • 01 Juli 2013 - 19:54

    Spencer:

    Hoi Aris
    een fijne en mooie fietsreis toegewenst! :).
    Grtz spencer



  • 02 Juli 2013 - 19:43

    JvanTuyn:

    Hallo Aris,

    wat mooi om te lezen dat je er weer "vandoor" gaat. Wij wensen je een hele mooie tocht met weer mooie verhalen als je terug bent.

    Grt Jack en Loes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aris

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 104595

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 05 Augustus 2016

Langs de zee weer opgepakt!

28 Juni 2016 - 08 Juli 2016

Van zout naar zoet water

01 Juni 2013 - 20 Oktober 2013

Langs de zee

01 Mei 2011 - 01 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: