De eerste informatie - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Aris Engel - WaarBenJij.nu De eerste informatie - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Aris Engel - WaarBenJij.nu

De eerste informatie

Door: aris engel

Blijf op de hoogte en volg Aris

29 Maart 2016 | Spanje, A Coruña

Na de verslagen van de fietstocht langs de Franse kust is er toen ik eenmaal op de Velosydee route zat het er niet meer van gekomen om verslagen te schrijven.
De Velosydee is de kustroute - lange afstand route - van Roscoff in Bretange via het kanaal Brest naar Nantes om daarna dicht langs de kust zuidwaarts te gaan.Het einde van de Velosydee is bij de Spaanse grens.

Hier ben ik verder gegaan langs de kust. Baskenland, Asturië en Galicië oftewel de golf van Biscaje. Een deel van de tocht liep min of meer gelijk op of parallel aan de Camino; de tocht naar Santiago de Compostella maar dan wel de noord of de zee/kust route.
Uiteindelijk ben ik in La Coruna = in het Noord westen van Spanje geëindigd. Door familie omstandigheden heb ik daar mijn kustroute afgebroken om naar Santiago te fietsen en vandaar op de trein naar huis. Vanuit Santiago is er fiets en bagagevervoer.
Hierdoor was ik zeg pakweg een maand eerder thuis.

Het vervolg kun je lezen in deze reis; waarbij ik er van uit ga dat ik de rondrit om het Iberisch schiereiland langs de kust zal voltooien. Het streven is om daarna langs de rivieren Rhône, Saône en Maas weer naar huis te fietsen. Hiermee is het tweede rondje ( na het rondje Noordzee) dan ook voltooid.

Ik schrijf dit nu nog thuis maar de eerste stappen zijn gezet.
Afgelopen vrijdag is mijn fiets en trailer opgehaald en zijn nu onderweg naar A Coruna. Over een week zal ik daar ook zijn. Een dag acclimatiseren- oa. met bijslapen - in de stad en daarna weer op pad .

Het zal de eerste week niet meevallen omdat ik afgelopen jaar eigenlijk niet en dit jaar nog nauwelijks gefietst heb. Maar je traint door te fietsen dus het komt allemaal vanzelf goed.

  • 29 Maart 2016 - 22:07

    Angelie:

    Goeie reis Aris, en gezond weer terug!

  • 30 Maart 2016 - 19:46

    Ans Giesbers:

    Hoi Aris
    jou wens om je grote verre fietstocht af te maken,is bijna in zicht.een hele uitdaging om zo alleen op je fiets deze tocht te maken en zo lang zonder Maaike en familie.
    hopelijk gaat het allemaal lukken.

    Waar 'n wil is ,is ,n weg.

    ik ga zeker je reisverslag volgen

    Goede Reis Aris en geniet er van.

    n lieve groet Ans

  • 03 April 2016 - 22:23

    Frans:

    Hey Aris,
    Nou...... de draad weer oppakken na een drukke tijd van verbouwen, nu weer de tocht oppakken van het rondje kustroute.
    Heeel veel succes allereerst om je conditie weer op peil te brengen, ha ha.
    En heeeel veel fijne en mooie fietsweken, nee maanden zelfs he.
    Ik ga je volgen op je pad.
    Veel fietsplezier!!!!
    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aris

Actief sinds 26 April 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 104562

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 05 Augustus 2016

Langs de zee weer opgepakt!

28 Juni 2016 - 08 Juli 2016

Van zout naar zoet water

01 Juni 2013 - 20 Oktober 2013

Langs de zee

01 Mei 2011 - 01 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: